Județul Dolj are strategie de dezvoltare turistica

0
72

O. Proiectul este, momentan, despre ce va trebui să se întâmple în următorii ani. Strategia se întinde pe 400 de pagini, iar cei care au scris-o au realizat și un logo jucăuș al Doljului, cum l-au prezentat aceștia, joi, în cadrul unei conferințe.

Președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, a menționat că această strategie a fost concepută cu o economie financiară realizată în cadrul Proiectului „Dezvoltarea strategică și eficiență administrativă-Județul Dolj”, derulat cu fonduri europene.

Acest pas făcut este unul foarte important, consideră Cosmin Vasile, fiind convins că rezultatele nu vor întârzia să apară.

Șeful administrației județene speră la o bună colaborare cu autoritățile locale, cu mediul economic și dă asigurări că CJ Dolj va oferi sprijinul necesar pentru o reală dezvoltare turistică a județului.

În cadrul conferinței, reprezentanții firmei care a efectuat strategia au prezentat, în linii mari, ce va presupune munca în echipă a factorilor implicați și au vorbit despre obiectivele proiectului.

„Se dorește o creștere a numărului de turiști. Obiectivul principal este de a poziționa județul ca o destinație pentru călătorii scurte, pe care să le susțină și care pot deschide orizonturi noi în dezvoltarea turistică”, a menționat reprezenta firmei care a conceput strategia de turism.

Pe lângă cele 400 de pagini scrise, pe cât se întind aceste planuri, a mai fost conceput și un logo al județului.

„Un logo jucăuș, simpatic, de care era nevoie”, spun cei care l-au creat.

Și dacă totul va decurge conform planului, la un moment dat, spun specialiștii, se va vorbi și despre plusvaloare economică.

Prezentă la evenimentul de lansare a strategiei, Lia Olguța Vasilescu, edilul Craiovei, a spus răspicat că „în sfârșit” județul o are.

„Județul și Craiova, evident. În sfârșit, avem această strategie. Este mare nevoie de ea. Felicitări pentru logo! Să nu uităm că județele din Oltenia nu trebuie să fie omise din punct de vedere turistic. Sunt trei care deja sunt eminamente turistice, respectiv Mehedinți, Gorj și Vâlcea și mai sunt Doljul și Oltul. Acestea au Dunărea și trebuie exploatat la maximum acest lucru. Mai mult, în Dolj avem municipiul Craiova unde avem clădiri istorice extrem de importante, avem cele mai frumoase parcuri din țară. Nu cred că este oraș din România care să aibă parcuri mai frumoase și să nu omitem că avem strategia verde în derulare și urmează alte parcuri, între care Dracula Park, care cu siguranță va aduce mii de turiști, zilnic, în oraș. De asemenea, mai avem seria de evenimente deja cunoscute la nivel internațional: Festivalul Shakespeare, Păpușile Ocupă Strada și, mai nou, Intencity. La toate acestea adăugăm Târgul de Crăciun și pe cel de Paște, branduri noi, dar pe care ne-am propus să le dezvoltăm”, a menționat Vasilescu.

Potrivit acestei strategii, autoritățile județene și locale vor avea în vedere: promovarea adecvată a municipiului Craiova, resursele gastronomice locale care pot încuraja un nou tip de turism, valorificarea cursului Dunării, dezvoltarea infrastructurii turistice suport, protejarea și valorificarea patrimoniului cultural din județ și includerea lui în rute culturale la nivel național și internațional.